Agimobel lanceert met KAHA! een inspiratieplaats over Knokke-Heist

Knokke-Heist is een inspirerende badstad die veel te bieden heeft aan inwoners en tweedeverblijvers. Het vastgoedkantoor Agimobel wil de vele kennis, expertise, passie en tips rond vastgoed en wonen in Knokke-Heist voortaan delen met hen. Op Facebook en Instagram brengen ze interessante topics en op hun website gaan ze dieper in op inhoudelijke thema's rond vastgoed en wonen. De klemtoon ligt in eerste fase op Facebook en Instagram en op een veelheid van luchtige, interessante en inspirerende posts die een ruim publiek van inwoners en tweedeverblijvers in Knokke-Heist zal boeien.

 

Hoe is dit idee ontstaan?

"Elk vastgoedkantoor heeft wel een Facebook-pagina of een Instagram-account, maar geen enkele is boeiend genoeg om een community met volgers en fans op te bouwen." zegt zaakvoerder Tony de Dobbelaere van Agimobel. "Niemand heeft interesse om een vastgoedkantoor te volgen op Facebook of Instagram als die zich beperken tot het promoten van hun vastgoedaanbod. En laat dit nu precies zijn wat de meeste vastgoedkantoren doen. Het resultaat is frustrerend: nauwelijks volgers, nauwelijks interactie, nauwelijks groei van je community".

Omdat een vastgoedkantoor zich richt naar het grote publiek kan ze sociale media echter niet zomaar naast zich neer leggen. "We besloten daarom om ons social media beleid over een compleet andere boeg te gooien", stelt de Dobbelaere. "Zelfpromotie of vastgoedpromotie schrappen we uit onze social media communicatie en we gaan volledig inzetten op inspiratie over Knokke-Heist."

Tot wie richt KAHA! zich?

"We richten ons vooral tot inwoners en tweedeverblijvers in Knokke-Heist.", stelt Tony de Dobbelaere. De eersten vinden op KAHA! een permanente inspiratiebron die het wonen in Knokke-Heist aangenamer zal maken. Voor de tweeverblijvers is het voordeel nog groter, want dankzij KAHA! houden ze de vinger aan de pols als ze op hun domicilieadres verblijven. Via KAHA! blijven ze op de hoogte van woongerelateerde inspiratie uit Knokke-Heist.

Tony de Dobbelaere benadrukt dat KAHA! geen initiatief is om het toerisme in Knokke-Heist te promoten of om dagjestoeristen aan te trekken. "Dat is onze taak niet. We investeren in KAHA om de relatie met de inwoners en tweedeverblijvers aan te sterken en om hen vanuit onze vastgoed- en woonexpertise te inspireren."

Welke soort inspiratie zal KAHA! bieden?

Bij het ontwikkelen van de blauwdruk voor KAHA! bleek het binnen het team van Agimobel verrassend hoeveel inspiratie alleen al bij de medewerkers aanwezig was. Op vlak van actualiteit, events, omgeving & natuur, sport en cultuur is het aanbod in Knokke-Heist overweldigend en dat het ganse jaar door. Dat willen ze aanvullen met vastgoedgerelateerde informatie die onder andere demografie, fiscaliteit, wetgeving en vastgoedtips bevat. Op termijn wil Agimobel ook woongerelateerde partners bij het project betrekken die content en inspiratie delen op vlak van interieur en woontrends. Dat laatste leunt ontzettend goed aan bij het beroep van vastgoedmakelaar.  

Waar zit het voordeel voor jullie kantoor?

"We willen in de eerste plaats dat onze Facebook- of Instagram volgers Agimobel leren kennen op een inspirerende manier. Dan is ons opzet meer dan geslaagd", stelt Tony de Dobbelaere. "Advies en inspiratie is altijd al een belangrijke waarde geweest in ons kantoor. Elke medewerker is doordrongen van deze waarden. Dit initiatief past wonderwel in de visie waarop we ons kantoor in de markt willen zetten. Als we finaal via deze nieuwe community ook nieuwe klanten kunnen, dan is dit de kers op de taart van ons commercieel beleid." besluit de zaakvoerder van Agimobel.

 

Volg KAHA! op Facebook

Volg KAHA! op Instagram

Deze website maakt gebruik van cookies die voor een optimale gebruikerservaring zorgen. Door gebruik te maken van deze website verklaart u dat u hiermee akkoord gaat.